Uusi ErgoMove: Moving everything. Anywhere.

Liiketoimintayksikön johtajan haastattelu

ErgoMove-liiketoimintayksikkö perustettiin kolme vuotta sitten, ja siitä lähtien se on vastannut Blicklen koko sähköisten käyttöjärjestelmien tuotevalikoimasta. Jotta ErgoMovelle olisi optimaaliset valmiudet tulevaisuutta varten, sille on kehitetty uusi oma yritysilme. Tässä haastattelussa liiketoimintayksikön johtaja Martin Wiest antaa meille jännittäviä näkemyksiä ErgoMove-brändin kehityksestä.

Mikä oli syy uuden ilmeen ja identiteetin kehittämiseen?

Martin Wiest: ErgoMove-liiketoimintayksikkö on viime vuosina kehittynyt pienestä "start-up-yrityksestä" menestyksekkääksi liiketoimintayksiköksi Blickle-konsernissa. Uuden brändi-ilmeen tarkoituksena on vahvistaa ErgoMoven identiteettiä ja kuvastaa entistä paremmin sen strategista suuntaa.

Miten keksitte iskulauseen ”Moving everything. Anywhere”?

Martin Wiest: ErgoMoven innovatiiviset käyttöjärjestelmät ovat luoneet täysin uuden markkinasegmentin ja mullistaneet osan työelämästä. Uuden tunnuslauseen tarkoituksena on kertoa ydinviesti selkeästi ja nasevasti. Tehtävämme on kehittää työelämästä helpompaa, riippumatta siitä, mitä heidän on siirrettävä käsin ja missä he työskentelevät. Yksinkertaisesti: ”Moving everything. Anywhere.”.

Mitä uutta ErgoMovessa on yritysilmeen lisäksi?

Martin Wiest: On paljon kerrottavaa: Upouusi ErgoMoven tuote-esite sisältää nyt kaikki tuotesarjat ja antaa asiakkaillemme yksityiskohtaisen yleiskuvan erilaisista toimintakonsepteista, käyttökonsepteista, lisävarusteista ja niiden eri käyttöalueista. Työstämme myös uutta verkkosivustoa, joka laajentaa merkittävästi asiakkaidemme saatavilla olevien tietojen ja palvelujen valikoimaa. Lisäksi ErgoMove-ratkaisuvalikoimaa on kehitetty ja laajennettu merkittävästi kahden viime vuoden aikana. Vielä kompaktimpien tai tehokkaampien vetopyörien lisäksi paljon on tapahtunut myös käyttökonseptien alalla, jotka mahdollistavat nyt optimoidun ihmisen ja koneen välisen käyttöliittymän jokaiseen sovellukseen, yksinkertaisista kompakteista kaasuvivuista voima-anturien käyttöön ohjauksessa ja aina älykkäisiin etäratkaisuihin.

Rajoittuuko ErgoMoven myynti saksankielisiin maihin?Martin Wiest

Martin Wiest: Olemme erityisen ylpeitä siitä, että olemme onnistuneet perustamaan ErgoMovelle kansainvälisen myynti- ja huolto-organisaation lyhyessä ajassa. Tämä oli mahdollista, koska Blicklellä on erittäin tiheä asiantuntijakonsulttien verkosto viidellä mantereella. ErgoMove-tuotteita on tällä hetkellä saatavilla yli 25 maassa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Meille oli tärkeää, että asiakkaillamme on käytettävissään myös vakiintunut huoltopalvelu.

Voitko antaa meille näkymän siitä, mitä ErgoMoven lähitulevaisuudessa on luvassa?

Martin Wiest: Viime vuosien monet menestyksekkäät hankkeet ovat osoittaneet, että ErgoMovea käytetään lähes kaikilla aloilla autoteollisuudesta kemianteollisuuden kautta aina lääketeollisuuteen ja koko sisälogistiikkaan. Haluamme järjestelmällisesti osallistua kaikille toimialoille helpottaaksemme ihmisten työtä ja auttaaksemme yrityksiä yksinkertaistamaan logistiikkaprosesseja ja säästämään kustannuksia. Samalla haluamme jatkaa menestystarinaa erittäin motivoituneen tiimimme kanssa investoimalla edelleen voimakkaasti tuotekehitykseen, tuotantokapasiteetin laajentamiseen ja kansainväliseen palveluorganisaatioon.

„Tehtävämme on helpottaa työtä tekevien ihmisten elämää riippumatta siitä, mitä heidän on siirrettävä käsin ja missä he työskentelevät. Moving everything. Anywhere.“